سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آپلود عکس
دستمان روی ماشه است
چهارشنبه 92/12/21 ساعت 2:4 صبح | نوشته ‌شده به دست رضا خانگلی | ( نظرات )
سردار سلامی:

می‌توانیم رژیم صهیونیستی را با هر حجمی از آتش ویران کنیم/ دستمان روی ماشه است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، "ژئوپلتیک، انرژی و امنیت" را اضلاع جدید هندسه قدرت برشمرد و گفت: امروز جهان اسلام از تماشاگر میدان به بازیگر حادثه‌ساز تبدیل شده است.

می‌توانیم رژیم صهیونیستی را با هر حجمی از آتش ویران کنیم/ دستمان روی ماشه استبه گزارش مشرق، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش‌های بین‌المللی صداو سیما در حال برگزاری است اظهار داشت: وقتی حضرت امام(ره) در آن روزهای سخت مسلمانان جهان را به بازیابی هویت دینی و تاریخی دعوت کرد و در شرایطی که جهان اسلام به محیطی سرد و افسرده، منجمد، خاموش و به صحنه بازی برای استراتژی قدرت‌های سلطه‌گر تبدیل شده بود، هویت ژئوپلتیک جهان اسلام در ژئوپلتیک قدرت‌های بزرگ تعریف می‌شد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه حضرت امام (ره) با انقلاب شگفت‌انگیز اولین پیام تولد یک قدرت و تمدن جدید به نام اسلام را طنین‌انداز کرد افزود: زمانی که انقلاب امام(ره) به پیروزی اولیه رسید، نظم ژئوپلتیک کهن دچار چالش و شوک جدی شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: مفهوم تحول ژئوپلتیک یا تغییر هویت سیاسی یک واحد جغرافیایی است یا گسترش نفوذ و میدان تاثیرگذاری یک هویت سیاسی است اما انقلاب اسلامی هر دو خصوصیت را در جهان اسلام ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی میدان راهبردی را از تسلط قدرت‌های استکباری خارج و توازن قوا را در جهان به هم ریخت افزود: پس از انقلاب اسلامی میدان درگیری‌های جهانی تغییر کرد و از 35 سال قبل به این طرف که صحنه جغرافیایی سیاسی جهان اسلام تحول اساسی یافت، میدان درگیری‌های جهانی، منطقه استراتژیک خلیج فارس، خاورمیانه و جهان اسلام شد.

سردار سلامی با اشاره به علت چنین امری ادامه داد: غرب پیام تولد تمدن جدید اسلام را از طریق شعله‌های فروزان یک بیداری اسلامی دریافت و محیط تعادل قوای جهانی اینبار با محوریت اسلام دست‌خوش تحول شد.

این مقام مسئول در سپاه پاسداران میدان‌دار این تحول را جهان اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: این در حالی بود که در منطقه دو پدیده مهم یعنی مرگ یک ایدئولوژی به نام مارکسیسم و تولد یک ایدئولوژی به نام اسلام اتفاق افتاد که توانسته بود بر بزرگترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی آمریکا غلبه کند.

وی ادامه داد: آنچه باعث شد جهان اسلام میدان مواجهه و راهبردهای مسلط جهانی ظرف 35 سال گذشته تاکنون شود و در واقع آنچه جهان اسلام را از تماشاگر میدان به یک بازیگر فعال، حادثه‌ساز و راهبرد ساز تبدیل کرد، عناصری است که اضلاع اصلی قدرت جهان اسلام را می‌سازد.

سردار سلامی با اشاره به اضلاع جدید هندسه قدرت جهانی یادآور شد: اسلام به عنوان نیروی پیشران ظرفیت‌های پنهان جهان اسلام، ژئوپلتیک، انرژی و امنیت عناصر اصلی این قدرت جدید است.

سردار سلامی ادامه داد: اسلام یک پیام آسمانی است که فراتر از مرزهای جغرافیایی همه آرمان‌های مسلمانان را با آیات نورانی خود به یکدیگر پیوند می‌زنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: چیزی که مرزهای ژئوپلتیک را درمی‌نوردد همین آیات نورانی‌بخش قرآن کریم است چراکه ژئوپلتیک مفهومی نسبی و نیازمند ایدئولوژی برای احیای آن است.

وی به کشور مصر و حوادث آن در چند سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: مصر وقتی که بر مدار غیراسلام به عنوان لنگرگاه امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کرد از یک ژئوپلتیک مرده و بی‌روح برخوردار بود.

وی گفت: ارزش‌های ژئوپلتیک نیاز به یک شهرت ایدئولوژیک دارد که ارزش‌های اسلام، آن نقطه قوتی است که ارزش‌های خفته، پنهان و منجمدشده ژئوپلتیک را به ظهور می‌رساند یعنی قدرتی که برخاسته از یک جغرافیای اعتقادی پیوسته ایجاد می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هم‌اکنون توپخانه برخی از کشورها می‌تواند شهرهای رژیم صهیونیسم را بزند، گفت: برخی این کشورها امروز به عنوان لنگرگاه رژیم صهیونیسم عمل می‌کند. اما اسلام این مرزها را نادیده می‌گیرد.

سردار سلامی ادامه داد: ما امروز از همین نقطه که هستیم می‌توانیم همه نقاط مورد سلطه رژیم صهیونیستی را با هر حجمی از آتش ویران کنیم و این اسلام است که به ما این انبساط و قدرت را داده که با این همه فاصله جغرافیایی به قلوب ملت فلسطین متصل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به ما این آرزو، ظرفیت و نیرو را برای انهدام رژیم صهیونیستی داده است تا دست ما برای روز حادثه، از 1400 کیلومتر آن طرف‌تر، روی ماشه باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه اسلام منبع غنی قدرت مسلمانان است اظهار کرد: وحدت عنصر اصلی احیابخش ظرفیت بین مسلمانان است و ما در میدان‌های سختی دشمنان قدرتمند را شکست دادیم.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه انقلاب ما به فضل الهی مدل موفقی را از یک کشور اسلامی تولید کرده است، گفت: انقلاب اسلامی توانسته در همه میدان‌های نبرد با ماهیت‌های متنوع و متفاوت نه‌تنها از غلبه دشمنان خدا بر مسلمانان جلوگیری کند بلکه طعم تلخ شکست را به آنان تحمیل کرده است.

وی 8 سال جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران را یک جنگ جهانی 8 ساله عنوان و تصریح کرد: مدیریت جنگ 8 ساله جهانی علیه ایران با آمریکا، پشتوانه نظامی جماهیر شوروی و حمایت همه‌جانبه اروپا بود و این جنگ طولانی‌ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم بود که البته ما با موفقیت آن را پشت سر گذاشتیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: ما یک تحریم اقتصادی جهانی را با موفقیت مدیریت کرده‌ایم و نبردهای اطلاعاتی، جنگ روانی، تهاجمات سیاسی، فشارهای فرهنگی و جنگ نظامی و تهدیدات دیگر که هرکدامشان بزرگترین قدرت جهانی را از پا درمی‌آورد را اداره کرد و این یک قدرت آشکار الهی برای همه مسلمانان است که می‌توان ظرف 35 سال با همه قدرت‌های بزرگ در همه صحنه‌ها جنگید و موفق شد.

وی صحنه درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان و همچنین شکست آنان در جنگ‌های 22 روزه و 8 روزه اشاره کرد و این کار را مصداق بارز حجت الهی دانست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمنان ما امروز در منطقه تحت تعقیب مسلمانان هستند گفت: فکر نکنید که این آمریکا است که تهاجم می‌کند بلکه آمریکایی‌ها در سطح تاکتیکی و عملیاتی بتواند عملیاتی را انجام دهد اما در سطح راهبردی در انفعال قرار دارند.

سردار سلامی تاکید کرد: دیگر این آمریکایی‌ها نیستند که در منطقه حادثه بیافرینند بلکه این مسلمانان هستند که حادثه می‌سازند و آمریکایی‌ها مجبورند در انفعال این حوادث یک بازیگر باشند البته نه یک بازیگر مسلط.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها قدرت عملیات علیه سوریه را از دست داده‌اند و این یک حجت بزرگ برای مسلمانان است؛ ما امروز در معرض پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک هستیم در حالی که آمریکایی‌ها، مهندسان و دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکایی‌ها ممکن است در موازنه استاتیک قدرت مهیب نشان داده شوند گفت: آمریکایی‌ها شاید یک قدرت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی باشد اما موازنه استاتیک قدرت یعنی موازنه ساکن اجزای قدرت تاییدکننده نخواهد بود.

سردار سلامی ادامه داد: در موازنه دینامیک وقتی که این عوامل مجزای قدرت با تدابیر آمریکایی درهم می‌آمیزد و در میدان حرکت می‌کند شکست می‌خورد و مسلمانان با اینکه در موازنه‌های ساکن قدرت در تراز پایین‌تری به نظر می‌رسند در عمل تجلی آیه‌ای از قرآن می‌شوند و این نشان می‌دهد که ما در مسیر یک روند برای معکوس‌سازی دامنه قدرت دنیای استکبار در جهان اسلام هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان اگر اشتباه کنند شکست می‌خورند، گفت: اگر دوست و دشمن را جابجا و به اشتباه ببینیم، انرژی‌های داخلی را از دست بدهیم و وارد بازی‌های قدرت‌های بزرگ شویم خطر بزرگی برای مسلمانان خواهد بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار امیدواری کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری و بعد از حضرت امام در عرض بیست و چند سال یک مدیریت خردمند، حکیمانه و الهی جهانی را ارائه کرده‌اند و راه‌های غلبه دشمنان اسلام را مسدود کرده‌اند که سبب شکوفاسازی عظیم ملت ایران شد.

سردار سلامی در پایان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران نیز یک قدرت بیداری تبدیل شده است است جهان اسلام در ابتدای افق اندیشه‌های بزرگ ولی فقیه باید بتواند در توطئه‌های غرب به اذن خداوند فائق آید.

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: ایران ابرقدرت

 
موضوعات
لینک دوستان
دیگر موارد


بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 227
کل بازدیدها: 1325988